poniedziałek, 29 kwietnia 2024 21:12

Wizytówki firmowe - co warto o nich wiedzieć?

Wręczanie firmowych wizytówek to tradycja. Są one wykorzystywane do przekazywania danych kontaktowych, zamiast dyktowania ich klientom lub potencjalnym partnerom biznesowym. Ten niewielki kartonik odgrywa ważną rolę w prowadzeniu biznesu. Co więc warto wiedzieć o wizytówkach? Sprawdź w tym artykule!
  • 15.04.2024 07:42
  • Autor: Grupa tipmedia
Wizytówki firmowe - co warto o nich wiedzieć?

Dlaczego warto korzystać z wizytówek?

Dzisiejszy świat skupia się w dużej mierze na cyfryzacji. Powstają kolejne ciekawe aplikacje, które przyspieszają biznesowe działania, a zarazem pozwalają na oszczędności. Mimo tego tęsknimy za czymś, co namacalne. Przykładem są wizytówki, które przez pewien czas próbowano zastąpić cyfrowymi rozwiązaniami. Niewielki kartonik, na którym znajdują się dane kontaktowe, jest wygodniejszą formą ich przekazania, niż dyktowanie, czy też odsyłanie na stronę internetową. Eliminujemy w ten sposób ewentualne pomyłki w numerze telefonu, adresie mailowym lub też adresie strony internetowej. To nie jedyny powód, dla którego warto korzystać z wizytówek.

Wizytówki są także bardzo ważne dla procesu budowania wizerunku firmy. Oprócz danych kontaktowych znajduje się na nich logo prowadzonego biznesu. Możemy więc jako odbiorcy skojarzyć znak z firmą. Tym samym zapada on w naszej pamięci. Wizytówki to także oznaka profesjonalizmu. Przekazując ją klientom, pokazujemy, że zależy nam na podtrzymywaniu relacji oraz dbamy o wizerunek firmy.

Jakie dane powinny zawierać wizytówki?

Wizytówki służą głównie przekazywaniu danych kontaktowych potencjalnym klientom lub partnerom biznesowym. Co na nich powinno się znaleźć? Na wizytówkach warto, abyśmy umieścili następujące dane:

  • Imię i nazwisko
  • Stanowisko
  • Nazwa firmy
  • NIP
  • Adres siedziby lub oddziału
  • Adres e-mail
  • Adres strony internetowej
  • Godziny otwarcia

Jaki jest rozmiar wizytówek?

Wizytówki są niewielkie. Dlatego wygodnie się z nich korzysta. Można je przechowywać w portfelu, a nawet w kieszeni. W Polsce stosuje się 2 rozmiary wizytówek. Pierwszy z nich, a zarazem najbardziej popularny to 90x55 mm. Zaś drugi to 85x55 mm.

Jakie powinny być wizytówki?

Utarło się, że wizytówki zwykle są białe, zawierają podstawowe dane kontaktowe i logo firmowe. Jednak taki kartonik nie rzuca się w oczy odbiorcom. Jest standardowy i nie zachęca zbytnio do kontaktu. Jakie więc powinny być wizytówki?

Wizytówki muszą wywoływać efekt „wow” w odbiorcach. Możemy to osiągnąć na różne sposoby. Pierwszym z nich jest czytelny i atrakcyjny projekt, który stworzy studio graficzne, takie jak GoodProject (link: https://goodproject.pl/ ). Niepowtarzalne wizytówki pomagają w zbudowaniu pozytywnego wizerunku wśród klientów.

Warto, abyśmy zwrócili uwagę na wykończenie wizytówek. Mogą one być złocone, srebrzone oraz pokryte lakierem UV 3D. Takie zabiegi zwiększają atrakcyjność wizytówek. Takie kartoniki nie zawsze muszą być zadrukowane poziomo. Bardzo często stosowane są pionowe wizytówki, które wyróżniają się na tle innych.

Podsumowanie

W prowadzeniu biznesu wykorzystywanie wizytówek jest na porządku dziennym. Niewielkie kartoniki zawierają najważniejsze informacje kontaktowe, przydatne klientom oraz partnerom biznesowym. Dzięki nim można nawiązywać relacje z odbiorcami, a także budować wizerunek profesjonalnej firmy.

Artykuł sponsorowany