sobota, 22 czerwca 2024 21:53

Marketing internetowy - sprawdź, jakie są najważniejsze elementy

Dziś trudno sobie wyobrazić promocję firmy lub marki bez marketingu internetowego. Sieć stała się na tyle powszechna, że z powodzeniem wypiera inne media. Wszystkie firmy chcą zaistnieć w internecie i w ten sposób zdobywać rozpoznawalność oraz klientów. Pomóc w tym może marketing internetowy. Sprawdź, jakie są jego najważniejsze elementy!
  • 15.04.2024 07:48
  • Autor: Grupa tipmedia
Marketing internetowy - sprawdź, jakie są najważniejsze elementy

Dożyliśmy czasów, w których dość ciężko obyć się bez internetu. A skoro użytkowników tego medium jest bardzo dużo, to potencjał ten chcą wykorzystywać również firmy. Stąd pojawienie się marketingu internetowego, którego celem jest wypromowanie przedsiębiorstw, marek i produktów w sieci oraz zdobywanie w ten sposób klientów. Świadomość na temat jego funkcjonowania i skuteczności jest coraz większa. Dlatego też bardzo często firmy w pierwszej kolejności decydują się na marketing internetowy, aniżeli na jakikolwiek inny rodzaj. Czas więc sprawdzić, jakie są jego najważniejsze elementy.

Marketing internetowy, czyli pozycjonowanie stron internetowych

Ten, kto chociaż raz skorzystał z wyszukiwarki, wie, jak przydatnym jest narzędziem. Znalezienie informacji, produktów, firm jest ławo dostępne i bardzo szybkie. Wyszukiwarka wykorzystywana jest zarówno na urządzeniach desktopowych (komputerach), jak i na mobilnych (smartfony, tablety). Z tych względów firmy coraz częściej inwestują w pozycjonowanie. Oznacza ono szereg działań, których celem jest zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley podają, że pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych elementów marketingu internetowego. Jego efekty są długotrwałe, a wpływają one na rozpoznawalność firmy, marki lub produktu, budowanie wizerunku, zwiększenie widoczności w sieci, a co za tym idzie - wzrost sprzedaży i zysków.

Marketing internetowy to również reklamy w wyszukiwarce

Internet nie może również obejść się bez reklam. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest Google Ads. To platforma, dzięki której możliwe jest publikowanie kampanii reklamowych m.in. w wyszukiwarce. Dlatego też Google Ads bardzo często stosuje się równolegle z pozycjonowaniem. Kampanie prowadzone w ten sposób mogą dostarczyć szybkich efektów (z reklam), a następnie długotrwałych (z działań SEO).

Zalet reklamowania firmy, marki lub produktu za pośrednictwem Google Ads jest kilka. Wśród nich jest możliwość precyzyjnego wskazywania grupy docelowej. Dzięki temu reklamy docierają do właściwych osób, które są zainteresowane firmą lub produktem. Zaletą jest również sposób rozliczenia. Za kampanie reklamowe w Google Ads w większości przypadków płaci się po kliknięciu odbiorców w link. Nie dokonuje się zatem opłaty za samo wyświetlenie, np. w wynikach wyszukiwania, a za działanie wykonane przez użytkownika.

Marketing internetowy to także social media

Pozostając w temacie reklam i marketingu internetowego, nie sposób pominąć reklam w mediach społecznościowych. W pewnym zakresie przypominają one kampanie realizowane za pośrednictwem Google Ads. Ograniczają się jedynie do konkretnych portali społecznościowych. Reklamy na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, Twitterze to dziś standardowe działanie w ramach marketingu internetowego. Mogą być one targetowane na konkretnych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani firmą, marką lub produktem. Tym samym zwiększa się skuteczność reklam, a minimalizuje przepalanie budżetu. Należy przy tym pamiętać, że to sposób promocji, który warto realizować równolegle z pozycjonowaniem.

Podsumowanie

Dobrze poprowadzony marketing internetowy może przynieść wymierne korzyści dla firmy. Wśród działań, które są realizowane w jego ramach, warto zwrócić uwagę na pozycjonowanie, reklamy Google Ads oraz w mediach społecznościowych. Wyróżniają się one precyzją dotarcia do konkretnych osób zainteresowanych produktami lub usługami, czyli tzw. grupy docelowej. Można więc w ten sposób wypromować biznes i zrealizować cele marketingowe oraz biznesowe.

Artykuł sponsorowany