Reklama
Reklama

Wyzerowane konto zamiast prezentu. Przed świętami naciągacze urządzają polowania

Przed Bożym Narodzeniem oszuści działają o wiele intensywniej. Podszywają się m.in. pod znane firmy kurierskie, takie jak DHL, DPD czy UPS.

Naciągacze wykorzystują pośpiech. I to, że jesteśmy zajęci świątecznymi zakupami. Wysyłają nam sms-y, które z pozoru wyglądają na wiadomości od kurierów lub ze sklepów internetowych. Mają jeden cel: dostać się do naszego portfela i go wyczyścić.

Są sprytni

Jak działają oszuści? Bardzo sprytnie. Informują o problemach z dostawą przesyłki, błędnym adresie alb konieczności pokrycia dodatkowych kosztów. Fałszywe wiadomości zwykle zawierają linki prowadzące do złośliwych stron internetowych, wyglądających niemal tak samo jak prawdziwe strony firm kurierskich. Tam znajduje się fałszywy formularz płatności, a pretekstem są dopłaty za ponowną dostawę. 

Policja ostrzega, że wpisanie danych karty płatniczej na takiej stronie może doprowadzić do kradzieży środków z konta. Najbezpieczniej jest nie klikać w podejrzane linki, a adresy stron wpisywać ręcznie, zamiast korzystać z przekierowania w postaci linku.

Przykład fałszywej wiadomości

Co robić, żeby nie dać się oszukać 

Na szczęście przed phishingiem można się uchronić i wcale nie jest to aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Co więc powinniśmy robić? Przede wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Ale to nie wszystko. 

Należy sprawdzać zawarte w wiadomościach numery przesyłek i korzystać wyłącznie z oficjalnych aplikacji mobilnych operatorów pocztowych. Nowoczesne smartfony często automatycznie oznaczają podejrzane wiadomości jako SPAM, więc i to miejmy na uwadze.

Gdzie i jak zgłosić podejrzane treści? 

CERT Polska udostępniło numer 8080, pod który można przesyłać podejrzane sms-y. Podejrzane e-maile można zgłosić na adres [email protected] lub przez stronę internetową incydent.cert.pl. 

W razie wątpliwości co do autentyczności otrzymanego sms-a zalecany jest kontakt bezpośrednio z firmą, którą rzekomo reprezentuje nadawca, poprzez oficjalne dane kontaktowe. 

W przypadku wprowadzenia danych bankowych na fałszywej stronie należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem prowadzącym nasz rachunek, aby zapobiec wyczyszczeniu konta. Jeśli jeszcze nie jest na to za późno. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama