Reklama
Reklama

Bezpieczniej w sieci. mObywatel przeciwko cyberoszustom

Popularna aplikacja mObywatel ma nowe możliwości. Przybyłą jej funkcja „Bezpiecznie w sieci”, dziś niezwykle przydatna. Sprawdź, do czego służy.

Aplikacja mobilna mObywatel otwiera obywatelom Polski dostęp do różnych dokumentów oraz usług w formie cyfrowej. To rodzaj cyfrowego portfela, w którym można przechowywać m.in. dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny auta i inne dokumenty. 

Aplikacja jest darmowa i – przypomnijmy – dostępna na systemy Android oraz iOS. 

Nowa funkcja już działa

Tyle że nowe możliwości technologiczne, jakie dostajemy, to także – o czym często zapominamy – nowe narzędzia, które dostają do ręki cyberprzestępcy. A w tej kwestii ich pomysłowość nie zna granic. I to nie tylko u nas.

Niekiedy nie wiemy na przykład, co zrobić z jakimś podejrzanym mailem albo sms-em. A to jest z kolei groźne dla naszego bezpieczeństwa. I właśnie mObywatel  wyszedł naprzeciw tym potrzebom.

13 sierpnia aplikacja wzbogaciła się o nową usługę do walki z cyberzagrożeniami o nazwie „Bezpiecznie w sieci”. Nowa usługa została opracowana we współpracy z CERT, rządową agendą zajmującą się monitorowaniem zagrożeń i cyberbezpieczeństwem w Polsce.

– Udostępniamy system, który w prosty sposób pozwala zgłosić nielegalne treści – tłumaczy na stronie ministerstwa Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.

To można zgłaszać

Nowa funkcja pozwala na szybkie zgłaszanie podejrzanych incydentów. Co można zgłosić przez „Bezpiecznie w sieci”, funkcji w aplikacji mObywatel? Ministerstwo Cyfryzacji wylicza:

  • złośliwą stronę internetową (próba wyłudzenia danych osobowych lub pieniędzy), 
  • podejrzane sms-y (podejrzana treść lub nadawca),
  • podejrzane e-maile (podejrzane załączniki, szantaż lub phishing). 
  • oszustwo (fałszywe sklepy internetowe i inne próby podszywania się pod firmy lub instytucje).

– Zgłoszeniami zajmie się specjalny zespół reagowania – precyzuje Gawkowski.

Dowiemy się, czy nasze obawy były słuszne

Pozwoli to nie tylko na reakcję odpowiednich instytucji, co uchroni innych przed zagrożeniem. Ale otrzymamy także zawiadomienie w związku z naszym zgłoszeniem. 

Dzięki temu będziemy wiedzieli, czy nasze obawy były uzasadnione i czy staliśmy się celem oszustów. W ten sposób…

– Chcemy lepiej chronić obywateli przed cyberzagrożeniami, zwiększać świadomość zagrożeń i ułatwiać im ich zgłaszanie – podkreśla wiceszef Ministerstwa Cyfryzacji. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama