Reklama
Reklama

Oszuści działają na BLIK-a. Tak chcą się dobrać do naszych kont

CERT Polska ostrzega, że oszuści podszywają się pod BLIK. Swoje ofiary informują o blokadzie konta. To pułapka, jaką na nich zastawiają.

„Konieczne natychmiastowe działanie, dostęp do konta BLIK zablokowany! Informują OSZUŚCI w wiadomościach email, które trafiają do użytkowników w całej Polsce” – alarmuje CERT Polska w serwisie X

I ostrzega: „Zachowajcie ostrożność!”.

Scenariusz oszustwa. Tak możemy stracić nasze pieniądze

Tym razem cyberprzestępcy wchodzą w popularny system płatności mobilnych BLIK. Na skrzynki ich ofiar trafiają maile z prośbę o zaktualizowanie swoich danych. Z dołączona instrukcją, jak mają to zrobić. 

„W związku z podejrzaną aktywnością na Twoim koncie Blik, dostęp do konta został ograniczony z powodu podejrzenia oszustwa. Bez Twojej reakcji dostęp do Blik może zostać przerwany. Prosimy o wykonanie poniższych kroków” – ostrzegają oszuści. 

W ten sposób chcą zdobyć nasze dane i w efekcie dobrać się do konta. Bo mail tradycyjnie – podkreślmy – zawiera link. Po jego kliknięciu ofiara trafia na fałszywą stronę internetową. Tam jest proszona o zapłatę zaległości, których nie ma. To niewielka kwota, zwykle kilka złotych.

Jeśli będziemy postępowali zgodnie z tą instrukcją, udostępnimy przestępcom nasze dane osobowe i dostęp do konta. 

Pamiętajcie, że BLIK służy wyłącznie do płacenia. Potwierdzając transakcję w aplikacji bankowej, sprawdzajcie, czy opis i kwota są poprawne” – przypomina CERT Polska we wpisie na X

I prosi o przesyłanie takich wiadomości, bo tylko wtedy CERT może na nie zareagować. A to z kolei uchroni kolejne osoby przed oszustami.

„Nie bądźcie obojętni” – apeluje.

Pieniądze są „przekazywane w czasie rzeczywistym”

– Transakcje BLIK są realizowane natychmiastowo i nie wymagają autoryzacji takiej jak hasło czy podpis elektroniczny – tłumaczy w rozmowie z dziennikiem.pl Wojciech Łupina, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa. 

I dodaje: – W momencie gdy użytkownik sam potwierdzi operację w aplikacji mobilnej, system traktuje ją jako w pełni świadomą i zgodną z jego wolą. To oznacza, że bank nie ma podstaw, żeby uznać ją za nieautoryzowaną – nawet jeśli użytkownik został oszukany.

Podkreśla, że pieniądze są „przekazywane w czasie rzeczywistym, często od razu wypłacane lub przesyłane dalej na inne konta”. I śledzenie ich staje się „niemal niemożliwe”.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama