Reklama
Reklama

Aktualizujesz BLIK i czyszczą ci konto. Sprawdź ostrzeżenie

Najpierw przychodzi sms z informacją, żebyś zaktualizował BLIK. Jeśli to zrobisz, wpadniesz w pułapkę oszustów, którzy w ten sposób chcę wyłudzić login i hasło do banku.

CERT Orange Polska ostrzega na swojej stronie przed kolejną kampanią phishingową, w trakcie której oszuści wykorzystują polski systemu płatności mobilnych BLIK. Do swoich potencjalnych ofiar wysyłają sms-y. 

Tłumaczą je konieczną „aktualizacji bezpieczeństwa”, żeby zdobyć nasz login i hasło do banku.

Zaczyna się od sms-a

W treści sms-a, cytowanego przez CERT Orange Polska, czytamy:

„Obowiązkowa aktualizacja bezpieczeństwa Twojego konta Blik Drogi Użytkowniku. W ramach obowiązkowej aktualizacji bezpieczeństwa musimy zgodnie z ustawą §37, ust. 2 potwierdzić dane Twojego konta. Uprzejmie prosimy o potwierdzenie danych najpóźniej do 20 listopada na hxxps://blik-pl[.]info/?=765756, aby zapewnić dalszy dostęp do Blik. Dziękujemy, Zespół Blik”. 

Treść otwarcie wskazuje, że mamy do czynienia z próbą oszustwa, z socjotechniczną sztuczką z „bezpieczeństwem” – podkreślają eksperci CERT Orange Polska.  I punktują: 

- jest powołanie się na enigmatyczną „ustawę” (bez nazwy),

- jest domena blik-pl[.]info, którą nieświadomy internauta może wziąć za blik[.]pl. Tymczasem oficjalną domeną Polskiego Standardu Płatności jest blik.com.

Trafiasz na stronę i przekazujesz oszustom login i hasło

W ten sposób trafiamy na stronę sugerującą konieczność aktualizacji bezpieczeństwa, żeby ostatecznie przekazać oszustom login i hasło.

„W przypadku analizowanej przez nas serii wiadomości nadawcą był numer +4522761322. +45 to kod Danii, zaś składnia wskazuje na numer komórkowy. Warto zaznaczyć, że ten kraj jako nadawca występuje rzadko w phishingowych sms-ach” czytamy na stronie cert.orange.pl.

Zadzwoń do biura obsługi klienta albo na infolinię

Jeśli już trafi do nas komunikat np. o aktualizacjach bezpieczeństwa, nie powinniśmy od razu reagować – ostrzegają eksperci. Bezpieczniej jest wejść na stronę instytucji, która nam go wysłała, i poszukać informacji na ten temat. Albo zadzwonić do działu obsługi klienta banku. 

Musimy też mieć pewność, że adres w linku jest faktycznym adresem rzekomego nadawcy. A jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, to lepiej skontaktować się z pracownikami infolinii naszego banku.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama