Reklama
Reklama

Od laika do eksperta – pozycjonowanie dla samouków

Mogłoby się wydawać, że niewiedza zleceniodawcy stanowi korzystny stan z perspektywy agencji SEO. W takiej sytuacji przecież pozycjonerzy mogliby nie przykładać się do pracy i pobierać kolejne opłaty za usługi, a klient zupełnie nie zdawałby sobie sprawy z tego, że jest naciągany. Na szczęście rzeczywistość wygląda zgoła inaczej.

Pozycjonowanie stron internetowych posiada charakterystyczną specyfikę. Pierwsze pół roku współpracy można określić mianem etapu przygotowawczego. Specjalista ds. SEO bada wówczas co działa na witrynie, a co wymaga poprawy. Na tej podstawie powstaje audyt, który staje się fundamentem dla całej strategii działań rozrysowanej na kolejne miesiące. W tym czasie wykonuje również optymalizację, aby poprawić przejrzystość strony oraz usprawnić funkcjonowanie kluczowych mechanizmów. Dopiero po zakończeniu tych wstępnych prac można przystąpić do zdecydowanej walki o czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przedłużające się przygotowania mogą być frustrujące dla klienta. W końcu pieniądze wciąż wypływają z jego konta, a docelowych efektów nawet jeszcze nie widać na horyzoncie. W tej sytuacji zleceniodawca może zakładać, że agencja SEM celowo opóźnia uzyskanie rezultatów, aby wyciągnąć więcej pieniędzy. Oczywiście to nie jest prawda, przynajmniej w większości przypadków. Kluczem do wzajemnego zrozumienia może być jedynie wprowadzenie klienta w podstawowe tajniki SEO, aby zdawał sobie sprawę, co dzieje się z jego stroną. Edukacja umożliwia budowanie zdrowej relacji, opartej na zaufaniu. W końcu obie strony grają do jednej bramki.

W jaki sposób poszerzać swoją wiedzę z zakresu pozycjonowania stron?

Agencje działające na rynku marketingu internetowego doskonale rozumieją, że nie mają wyłączności na wiedzę związaną z promocją marek w sieci. Co więcej, zamykanie się w hermetycznym gronie może nieść za sobą niekorzystne rezultaty, o których wspomniano powyżej. Znacznie rozsądniej jest dzielić się wiedzą. Taka postawa buduje autorytet agencji, a przy okazji umożliwia pozyskanie ruchów na stronę i dodatkowych kontaktów, które mogą okazać się potencjalnymi klientami.

W internecie można znaleźć niezliczoną liczbę publikacji poświęconych zagadnieniom związanych z marketingiem internetowym, między innymi pozycjonowaniem stron. Źródłem wiedzy mogą stać się specjalistyczne portale, blogi firmowe, a także profile renomowanych specjalistów z omawianej branży. Autorzy tworzą treści w formie zwięzłych i rzeczowych artykułów i klipów wideo, ale również rozwijają bardziej skomplikowane zagadnienia w formie e-booków. Co więcej, w takich tekstach absolutnie każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od stopnia zaawansowania. Treści z powodzeniem mogą posłużyć zarówno absolutnym laikom, jak i osobom na poziomie średnio zaawansowanym. Dodatkowym źródłem informacji mogą stać się też tzw. webinary, czyli internetowe transmisje, podczas których eksperci poruszają wybrane zagadnienia. Można też wybrać się na kilkugodzinne albo kilkudniowe szkolenia, aczkolwiek ich autorzy często każą słono płacić za dostęp do swojej wiedzy.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama