Reklama
Reklama

Rejestracja BDO również online

Dwa tysiące dziennie – tyle zgłoszeń do bazy danych odpadowych (BDO) rejestruje każdego dnia urząd marszałkowski województwa mazowieckiego. Sytuacja jest bardzo trudna. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, większość osób postanowiła zaczekać ze złożeniem dokumentów do ostatniej chwili. Aby usprawnić rejestrację ruszył internetowy wpis do bazy BDO. Teraz nie wychodząc z domu, można dokonać rejestracji online.

W tym momencie mamy dwie drogi zgłaszania wniosków do BDO. Możemy to zrobić osobiście składając potrzebne dokumenty w siedzibie urzędu marszałkowskiego przy ul. Skoczylasa 4 w Warszawie lub w delegaturach. Jest również sposób szybszy i łatwiejszy – rejestracja online – mówi z-ca dyrektora Departamentu Opłat Środowiskowych UMWM, Michał Wieremiejczyk. Jak dodaje – Osoby, które chciałyby się upewnić, czy powinny składać wnioski do bazy BDO, wszystkie informacje znajdą na naszej stronie internetowej www.mazovia.pl w zakładce BDO.

W tym tygodniu dziennie do urzędu wpływa ok. 2 tys. wniosków. Dla porównania – kilka miesięcy temu, w okresie letnim, było to 100-130. W związku z dużym zainteresowaniem, urząd marszałkowski uruchomił dodatkowy punkt informacyjny, a także udostępnił pełną informacje na stronie www.mazovia.pl/bdo Przedsiębiorcy znajdą tu nie tylko przykładowe wnioski w zależności od wykonywanej profesji, ale i najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie.

Kto powinien złożyć wniosek?

Listę podmiotów wpisywanych do Rejestru BDO na wniosek można znaleźć w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz na stronie BDO, w zakładce Wpis na wniosek. Są to między innymi przedsiębiorcy, którzy wprowadzają na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, a także producenci, importerzy i wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań oraz firmy przetwarzające, sprzedające i transportujące odpady. 

Co ważne, w przypadku BDO nie ma znaczenia wielkość firmy. Do Rejestru BDO muszą się wpisać także firmy jednoosobowe, które wytwarzają odpady i mają w związku z tym obowiązek prowadzenia ewidencji odpadów. Mogą to być np. salony kosmetyczne, gabinety stomatologiczne czy firmy budowlane.

Jeśli przedsiębiorca podlega wpisowi do Rejestru BDO, zgodnie z nowymi przepisami musi uzyskać wpis przed rozpoczęciem działalności. W przeciwnym wypadku grozi mu administracyjna kara pieniężna w wysokości od 5000 zł do 1 mln zł oraz wymierzana przez sąd - kara aresztu albo grzywny.

Jak zalogować się do systemu BDO?

Aby uzyskać dostęp do systemu Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, należy przejść do systemu BDO i potwierdzić swoją tożsamość za pośrednictwem Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej (KWIE).

Uzyskanie dostępu do pełnych funkcji systemu jest możliwe tylko wtedy, gdy użytkownik zalogowany przez KWIE powiąże się z kontem podmiotu zarejestrowanego w Rejestrze-BDO. Aby tego dokonać należy wprowadzić do systemu dane dostępowe do dotychczasowego Rejestru-BDO:

  • login – dziewięciocyfrowy numer rejestrowy
  • hasło – jeśli podmiot nie dokonał pierwszego logowania w Rejestrze BDO, należy wykorzystać hasło tymczasowe nadane przez urząd marszałkowski. Jeśli podmiot dokonał pierwszego logowania w Rejestrze BDO, należy podać aktualne hasło do Rejestru BDO.

System BDO jest dostępny pod adresem: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/. Cały proces logowania się do systemu został przedstawiony w instruktażu filmowym https://youtu.be/GFVAIjFGg54

W przypadku problemów z korzystaniem z systemu w zakładce "wsparcie użytkownika" znajdują się instrukcje logowania, a także filmy instruktażowe: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Main/Support

Rozporządzenie MINISTRA ŚRODOWISKA z 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów dostępne jest pod adresem: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140001923/O/D20141923.pdf 

Dodatkowe informacje dotyczące Rejestru BDO:

  • wcm.mazovia.pl w pkt 6.10.
  • www.bdo.mos.gov.pl
  • [email protected]
  • pod numerem infolinii (dni robocze, w godzinach: 8.00–15.00): 22 37 50 500, 22 25 59 450
  • pomoc techniczna: 22 369 20 66
  • pomoc merytoryczna: 22 369 20 65
  • telefon kontaktowy do Departamentu Opłat Środowiskowych: 22 59 79 200 lub 22 59 79 201
  • Kontakt bezpośredni: Departament Opłat Środowiskowych, ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa

Marta Milewska

Rzeczniczka Prasowa

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama