Reklama
Reklama

Zwiększone środki na rozbudowę drogi krajowej nr 62. Poszerzona będzie DK60 Gostynin - Płock

Zamiast pierwotnie planowanego przekroju 2+1 będziemy mogli dobudować drugą jezdnię, tak aby zachować spójność z przyległym odcinkiem miejskim. Inwestycja będzie realizowana na podstawie porozumienia regulującego podział kompetencji pomiędzy Miastem Płock a GDDKiA.

Porozumienie

Przesłaliśmy już do władz Miasta Płocka nowy projekt porozumienia, w którym zaproponowaliśmy podział obowiązków związanych z przygotowaniem, realizacją i późniejszym zarządzaniem rozbudowanym odcinkiem drogi krajowej nr 62. Decyzja Ministra Infrastruktury umożliwia rozbudowę fragmentu DK62, od ul. Harcerskiej do granicy miasta Płocka, także na terenie sąsiedniej gminy Słupno. Poprzednio plany rozbudowy tego odcinka obejmowały wyłącznie możliwość poszerzenia w granicach administracyjnych Płocka. Teraz, zamiast poszerzenia istniejącej jezdni DK62 o jeden pas ruchu, możemy dobudować jezdnię o dwóch pasach ruchu i pas dzielący. Zmiana ta pozwoli dostosować przekrój DK62 do stale wzrastającego natężenia ruchu i w efekcie poprawi bezpieczeństwo na odcinku wylotowym z Płocka.

 

Dwie jezdnie DK62 w Płocku

Rozbudowany zostanie odcinek drogi krajowej o długości ok. 3,3 km. Na całej długości jednojezdniowego fragmentu ul. Wyszogrodzkiej, po stronie północnej, dobudowana zostanie druga jezdnia, która przejmie ruch w kierunku centrum. Trasa będzie dostosowana do parametrów drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Realizację podzielono na dwa odcinki:

- od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej
Przebudowany zostanie obiekt inżynierski na rzece Rosicy, powstanie dodatkowa jezdnia na odcinku od ul. Morelowej do ul. Harcerskiej, rondo turbinowe na skrzyżowaniu z ul. Harcerską oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Ten odcinek od początku był planowany w układzie 2x2.

- od ul. Harcerskiej do granicy Miasta Płocka
Na skrzyżowaniu z ul. Parcele powstanie rondo, a wzdłuż całego odcinka ścieżka pieszo-rowerowa. Zmodernizowany zostanie punkt preselekcyjnego ważenia pojazdów oraz wykonane zatoki autobusowe. Ten odcinek pierwotnie był planowany do poszerzenia i układu 2+1, a teraz będzie miał układ 2x2.

 

Skomunikowanie Płocka - planowane inwestycje

GDDKiA wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, podejmując działania dotyczące skomunikowania Płocka z innymi miastami oraz siecią dróg krajowych.
Po opracowaniu w 2019 r. Studium korytarzowego ogłosiliśmy przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla fragmentu Obwodnicy Aglomeracyjnej Warszawy (A50/S50) oraz drogi ekspresowej S10. 
Planowany jest nowy przebieg trasy S10 w rejonie Płocka, który rozpocznie się od jej włączenia we Włocławku, poprzez nowy most na Wiśle, zbliżenie do Płocka i zakończenie na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.

 

Obecnie nie można określić dokładnej odległości nowej drogi ekspresowej S10 od granic miasta Płocka. Jednak niezależnie od docelowej lokalizacji S10, Płock będzie skomunikowany nią poprzez DK60, czyli drogę dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu, o parametrach drogi klasy GP o częściowo nowym przebiegu. Droga ta zostanie zbudowana również przez GDDKiA.

 

S10 - DK60
•    Stan obecny: trwają przetargi na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50/S50) ogłoszone w grudniu 2021 r.
•    Zakres: w ramach dokumentacji S10 poszukiwany będzie nowy przebieg DK60 od węzła z S10 do Płocka, wstępnie zakładane parametry to klasa GP i przekrój 2x2

 

DK62 Płock - Wyszogród
•    Odcinek: Płock - Wyszogród o długości 30 km
•    Stan obecny: jezdnia z dwoma pasami ruchu o łącznej szerokości ok. 8 m, z licznymi skrzyżowaniami z drogami gminnymi i powiatowymi, lokalnie chodniki
•    Zakres: poszerzenie istniejącej drogi (jezdnia z dwoma pasami ruchu o szerokości
3,5 m każdy i opaską 0,5 m), dostosowanie konstrukcji do przenoszenia obciążenia do 11,5 t/oś, przebudowa skrzyżowań, budowa i przebudowa lewo- i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej
•    Trwa końcowy etap przygotowania/uzgodnienia Koncepcji programowej
•    Plany: 
    - ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i buduj: I kw. 2023 r. 
    - podpisanie umowy: IV kwartał 2023 r.
    - realizacja robót: lata 2025-2027

 

DK60 Gostynin - Płock
•    Odcinek: Gostynin - Płock o długości 9,3 km
•    Stan obecny: jezdnia z dwoma pasami ruchu o łącznej szerokości ok. 8 m (2 pasy ruchu 3,5 m wraz z opaskami 0,5 m), z licznymi skrzyżowaniami z drogami gminnymi, powiatowymi oraz z drogą wojewódzką nr 577, lokalnie chodniki
•    Zakres: poszerzenia istniejącej drogi, dostosowanie konstrukcji do przenoszenia obciążenia do 11,5 t/oś, przebudowa skrzyżowań, budowa i przebudowa lewo- i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej 
•    Trwa uzgadnianie raportów o oddziaływaniu na środowisko w ramach procedury uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 
•    Plany: 
    - ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i buduj: IV kw. 2023 r.
    - podpisanie umowy: II kw. 2024 r.
    - realizacja robót: lata 2026-2027

 

www.gov.pl

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Alex 12.03.2022 09:15
Jedno się buduje a drugie się rujnuje np. ulica Płocka została zrujnowana przez firmy która przewierciły się pod asfaltem i porobiły wykopy które zasypali i udeptali i w asfalcie i powstały progi zwalniające jak na osiedlach i wyrwy a teraz jadą sobie tiry w nocy 80-90 km/godz i taki pojazd 40T albo i więcej co od razu się odczuwa po wstrząsach wpadają w te nierówności i powstaje rumot co parę minut jakby się zderzyły samochody i doprowadza to do wstrząsów struktury budowlanej i pękanie ścian budynków a mieszkańców zwłaszcza śpiące dzieci i nie tylko do nerwicy.

inz 11.03.2022 07:43
Polska myśl techniczna, najpierw zwężić ile się da fantastyczne drogi, zeby za 10-15 lat je znowu poszerząć. Brawo Wy!

Czyżby? 11.03.2022 22:02
Idea dla biednych państw, które mają być biedne czyli buduj, niszcz i buduj od nowa, kasa się marnuje i drepczemy w miejscu

Fakt 10.03.2022 18:58
Czyli nadal planujemy.

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama