Reklama
Reklama

Albo pieniądze, albo twój syn umrze. Nowa metoda wyciągania dużych pieniędzy

Oszust dzwoni do starszej osoby. Podaje się za lekarza. Mówi, że jej syn jest ciężko chory i że pilnie potrzebne są pieniądze na leczenie. Wielu seniorów daje się na to nabrać.

To krótki opis nowej metody oszusta nazywanego „na lekarza”. Sporo starszych osób już straciło w ten sposób grube tysiące.  

Telefony grozy

Początek lutego. 87-latka odbiera telefon. Słyszy, że dzwoni „lekarz”. Ma złe wiadomości: jej syn jest bardzo ciężko chory na covid. Pilnie potrzebne jest leczenie, ale ono jest drogie. Kosztuje – pada kwota –  70 tys. zł. Jeśli tych pieniędzy nie będzie, syn kobiety umrze.

87-latka chce rozmawiać z synem. Słyszy jednak, że syn jest w ciężkim stanie w szpitalu i kontakt z nim jest niemożliwy. Kobieta ulega namowom – daje oszustowi 38 tys. zł.

Podobny „lekarz” dzwoni do mieszkania 82-latka. Starszy mężczyzna słyszy, że jego syn ma koronawirusa i jest w szpitalu. Tym razem jednak żona 82-latka decyduje się sprawdzić w szpitalu, co jest synowi.

Pod jej nieobecność oszust znowu dzwoni do jej męża. Mężczyzna słyszy, że pieniądze są pilnie potrzebne, żeby zaczęło się leczenie syna. 82-latek daje mu 50 tys. zł.

W tym czasie jego 75-letnia żona ustala, że ich syna nie było w szpitalu. Tyle że jest już za późno.

Potrzebne rozsądek i rozwaga 

Lekarze czy pielęgniarki nigdy nie dzwonią do rodzin pacjentów i nie proszą o pieniądze za opiekę – ostrzega NFZ. Przede wszystkim dlatego, że – jak powiedziała PAP przedstawicielka NFZ – „leki, badania i zabiegi wykonywane w publicznych placówkach ochrony zdrowia są bezpłatne”.

Co więcej, żadna placówka medyczna – nawet jeśli pacjent jest nieubezpieczony – nie domaga się pieniędzy przez telefon. Takie rzeczy omawiane są w zaciszu gabinetów, a za leczenie wystawia się faktury. 

A policjanci ­– jak zawsze w przypadku oszustwa – apelują do seniorów o rozsądek i rozwagę. I ostrzegają, że działania oszustów sprowadzają się do chamskiego wyciągania pieniędzy z kont ofiar. 

I podpowiadają, że po takim telefonie najlepiej się rozłączyć i sprawdzić, czy przekazana informacja jest prawdziwa. Jeśli mamy problem, warto skontaktować się z kimś młodszym, kto potrafi pomóc, albo zadzwonić na policję. 

W ten sposób możemy uniknąć utraty tysięcy złotych. 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama