Reklama
Reklama

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WordPress?

Polscy przedsiębiorcy, a w szczególności Ci mali i średni, najchętniej uruchamiają swoje sklepy internetowe poprzez platformę WordPress i popularną wtyczkę WooCommerce. Dzięki temu właściciele sklepów zachowują dużą elastyczność i kontrolę nad swoim biznesem. W tym artykule przeanalizujemy wszystkie składniki kosztów: od domeny i hostingu, przez motywy, wtyczki oraz wsparcie techniczne i utrzymanie. Dowiesz się także, jakie są orientacyjne widełki cenowe. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zaplanować budżet i unikniesz nieprzewidzianych wydatków.
  • 22.10.2025 12:05
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WordPress?

Na czym polega sklep na WordPress i dodatkowa wtyczka WooCommerce?

Zanim poznasz orientacyjne koszta, to warto zrozumieć, co dokładnie wybierasz, decydując się na sklep w WordPressie razem ze wtyczką WooCommerce. Przede wszystkim WordPress to system zarządzania treścią CMS, który umożliwia tworzenie stron internetowych: blogów, witryn firmowych, ale także i sklepów.

WooCommerce to z kolei wtyczka, czyli dodatek do WordPressa, która przeobraża go w pełnoprawny sklep internetowy. Możesz dodawać produkty, zarządzać zamówieniami, zintegrować płatności czy wysyłki. To połączenie da Ci dużą elastyczność. Możesz wybierać spośród rozmaitych motywów, wtyczek i samodzielnie rozbudowywać swój sklep. Jednak część pracy i kosztów spada na Ciebie. 

Warto pamiętać, że choć podstawowe oprogramowanie może być darmowe, to realne koszty to suma wielu elementów takich jak hosting, domena, grafika, wtyczki, integracje i wsparcie techniczne. Więcej o tym dowiesz się tutaj: https://zdobywcysieci.pl/wiedza/ile-kosztuje-zalozenie-sklepu-internetowego/.

Główne składniki kosztów sklepu internetowego

To, co składa się na najważniejsze pozycje kosztowe, które warto uwzględnić w budżecie, znajdziesz poniżej. Ale od początku.

Domena

To inaczej nazwa Twojego sklepu w internecie. Zwykle kosztuje to od 50 do 150 złotych rocznie. Można znaleźć też ciekawe promocje, ale weź jednak pod uwagę, że po pierwszym roku często się ona kończy i trzeba będzie zapłacić pełną cenę

Hosting czyli serwer

To miejsce, gdzie stoi Twój sklep. Im więcej masz ruchu i produktów, tym lepszy i droższy hosting będzie Ci potrzebny. Hosting współdzielony dla mniejszych sklepów to od 100 do 600 złotych rocznie. Serwer VPS lub dedykowany dla większych sklepów z większym ruchem startuje od kilkuset złotych miesięcznie. Hosting zoptymalizowany typowo pod WooCommerce będzie droższy, ale warunkuje szybkie działanie i bezpieczeństwo.

Certyfikat SSL

Jego rolą jest zapewnienie szyfrowania danych. W sklepie internetowym to obecnie standard i wymóg, jeśli chcesz zyskać zaufanie klienta. Czasami zdarza się tak, że jest on wliczony w hosting, znajdziesz także wersję darmową jak Let’s Encrypt. Płatny zaczyna się od 80 złotych za rok i więcej.

Motyw graficzny i projekt sklepu

Wygląd sklepu ma ogromne znaczenie. Motyw premium lub projekt indywidualny to często o wiele większy wydatek niż sam system. Motyw premium to przeważnie 200 do 1000 złotych. Projekt indywidualny tworzony przez grafika to już koszt od kilku tysięcy złotych w górę.

Wtyczki i rozszerzenia

Choć WooCommerce jest darmowy, to często potrzebujesz dodatków, takich jak integracje z płatnościami, wysyłkami, program lojalnościowy, SEO czy backupy. Wtyczki kosztują różnie i przeważnie są w przedziale od 200 do 500 złotych. Jeśli jednak Twój sklep jest bardzo rozbudowany, to suma może iść w tysiące złotych.

Konfiguracja sklepu i wykonanie ustawień technicznych

Instalacja WordPressa, wtyczki WooCommerce, ustawienia płatności, wysyłek produktów często wymagają pracy specjalisty. Prosty sklep wykonany przez freelancera to przeważnie koszt od 2 do 6 tysięcy złotych. Jeśli jednak potrzebujesz zaawansowanego sklepu, warto skontaktować się z agencją. Tu koszt sięga już od 10 tysięcy złotych wzwyż.

Marketing, promocja i content

Jeśli sklep ma sprzedawać, to potrzebna Ci jest promocja. To wszelkiego rodzaju reklamy, SEO, content marketing i tym podobne. Choć to koszt utrzymania, warto uwzględnić go jako element budżetu startowego lub wkrótce po starcie. Koszt to kilkaset do kilku tysięcy złotych miesięcznie w zależności od skali działań.

Utrzymanie i wsparcie techniczne

Sklep to nie tylko coś, co ustawiasz raz i o tym zapominasz. Należy dbać o regularne aktualizacje, bezpieczeństwo, backupy i wsparcie klienta. Jeśli chcesz robić to samodzielnie, to jest to zerowy koszt w złotówkach, ale za to Twój czas. Zewnętrzne wsparcie to często od 100 do 400 złotych miesięcznie dla małego sklepu, dla dużego zaś koszt wzrasta do 500 złotych wzwyż.

Przykładowe widełki kosztów. Ile tak naprawdę zapłacisz?

Przyjrzyjmy się kilku scenariuszom kosztów, które pozwolą Ci zobaczyć, jakie są realne kwoty. Zacznijmy najpierw od bardzo prostego sklepu. Jeśli przykładowo masz małą ofertę obejmującą mniej niż 50 produktów, gotowy motyw, podstawowe wtyczki i samodzielnie wszystko instalujesz, będzie to około od 1 do 3 tysięcy złotych. Sklep średni z kolei, który ma kilkaset produktów, motyw premium i drobne dostosowania oraz kilka wtyczek i pomoc freelancera wyniesie to od 5 do 10 tysięcy złotych

Duży rozbudowany sklep, gdzie produktów jest kilka tysięcy, zawiera indywidualną grafikę i pełne wsparcie techniczne, to koszt wrasta i wynosi od 10 do ponad 50 tysięcy złotych. Według Zdobywców Sieci w 2025 roku typowy koszt prowadzenia sklepu własnościowego zaczyna się średnio od 5 500 złotych netto.

Co wpływa na mniejsze lub większe koszty?

Istnieje parę rzeczy, które sprawią, że koszt może być znacznie niższy lub wyższy niż wskazane tutaj widełki. Są to:

  • liczba produktów i złożoność Twojego katalogu,
  • integracja np. z zewnętrznym systemem API czy kurierami,
  • indywidualna grafika i UX,
  • dodatkowe funkcje, takie jak program lojalnościowy, wielojęzyczność, sprzedaż zagraniczna, automatyzacja,
  • ruch i wymagania techniczne, przykładowo duży sklep wymaga dużego hostingu,
  • wsparcie i obsługa techniczna czy to, czy robisz to samodzielnie,
  • promocja z marketingiem, czyli coś, co wielu właścicieli sklepu potrafi niedoszacować,
  • czas realizacji; jeśli zależy Ci na szybko otwartym sklepie, może to kosztować więcej.

 

Artykuł sponsorowany


Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama