Reklama
Reklama

Ile koszulek sprzedają kluby ekstraklasy?

Zespoły z PKO BP Ekstraklasy rywalizują na różnych płaszczyznach, a jedna z nich dotyczy sprzedaży klubowych koszulek. Redakcja Sportmarketing.pl przygotowała raport, który przedstawia wyniki sprzedaży aktualnych klubów Ekstraklasy w sezonie 2021/2022.

Na samym początku, warto skupić się na klubach i ich poszczególnych sponsorach technicznych. Firma Adidas współpracuje z następującymi zespołami: Legia Warszawa, Wisła Płock, Miedź Legnica oraz Lechia Gdańsk. Za cztery drużyny odpowiada również polska marka 4F, a są to: Raków Częstochowa, Piast Gliwice, Korona Kielce, Stal Mielec.

W gronie sponsorów technicznych klubów PKO BP Ekstraklasy nie brakuje marki Nike. Kontrakty z amerykańskim gigantem mają Śląsk Wrocław, Zagłębie Lubin oraz Warta Poznań. Z jaką firmy współpracuje natomiast aktualny mistrz Polski, Lech Poznań? Tutaj mamy do czynienia z Marcron, czyli włoskim przedsiębiorstwem odzieżowym.

Dwa zespoły z najwyższej klasy rozgrywkowej występują z kolei w koszulkach firmy Kappa. Są to Jagiellonia Białystok i Widzew Łódź. Jednego przedstawiciela ma Puma i jest to Cracovia. Z kolei sprzęt Pogoni Szczecin przygotowuje dość rzadko spotykana na boiskach marka Capelli Sport.

Hiszpańska Joma odpowiada za koszulki Radomiaka Radom. Z kolei Górnik Zabrze ma kontrakt z marką Hummel. Tym samym, na murawach klubów PKO BP Ekstraklasy możemy natknąć się na dziewięć marek, a najwięcej klubów „ubierają” Adidas i 4F.

Wyniki sprzedaży klubów w sezonie 2021/2022

Redakcja Sportmarketing.pl postanowiła skontaktować się z klubami występującymi w PKO BP Ekstraklasie podczas kampanii 2022/2023 w sprawie sprzedaży koszulek w sezonie 2021/2022.

Osiem ekip przedstawiło nam wyniki sprzedaży. Niektóre zespoły odmówiły przedstawienia rezultatów. Część drużyn nie odpowiedziała na naszą prośbę, choć redakcja podjęła kilka prób. Przy niektórych klubach pojawił się początkowy entuzjazm w sprawie przedstawienia danych, ale ostatecznie klub nie przesłał informacji.

W związku z tym redakcja Sportmarketing uzyskała lub oszacowała dane w inny sposób, co zostało uwzględnione na grafice:

Najlepszy wynik sprzedażowy w sezonie 2021/2022 osiągnął Lech Poznań. Mowa o 13000 sprzedanych koszulek. Warto zaznaczyć, że „Kolejorz” sięgnął po mistrzostwo Polski, a także obchodził stulecie klubu, co niewątpliwie mogło wpłynąć na wyniki sprzedaży. Podczas prezentacji koszulek na ten wyjątkowy sezon zauważano niezadowolenie kibiców związane z brakiem odpowiedniego dopasowania logo głównego sponsora - STS-u, do koszulki. Być może rezultat byłby jeszcze lepszy.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Legia Warszawa z wynikiem 8500 sprzedanych trykotów. Tutaj mieliśmy do czynienia z dobrym początkiem kampanii w postaci awansu do fazy grupowej Ligi Europy i rywalizacji z takimi zespołami jak Napoli czy Leicester. Z drugiej strony, klub zanotował rozczarowujący wynik w lidze.

Podium zamyka Górnik Zabrze z rezultatem 6500 sprzedanych koszulek. Klub poinformował, że jest to wynik znacznie lepszy niż w kampanii 2020/2021. Wpływ na taką poprawę mógł mieć bez wątpienia transfer Lukasa Podolskiego, którego przenosiny do Zabrza wzbudziły spore zainteresowanie w całym kraju.

Pewnym rozczarowaniem wydaje się wynik Widzewa Łódź, który w czasach gry w 2 Lidze sprzedał około 5000 koszulek, a podczas ubiegłego sezonu sprzedał około 1700 trykotów. Co ma wpływ na dość słaby rezultat klubu? Być może miarodajna wydawałaby się statystyka dotycząca procentu sprzedaży wszystkich koszulek. Kibice skarżyli się w mediach społecznościowych na czas dostawy.

Zestawienie zamykają Stal Mielec, Miedź Legnica oraz Warta Poznań. W przypadku ostatniego zespołu nie pomaga z pewnością fakt, iż sympatycy w Poznaniu kibicują przede wszystkim aktualnemu mistrzowi Polski. Z kolei Miedź Legnica to beniaminek rozgrywek, który ma nadzieję, że w tym sezonie poprawi rezultat.

Na temat rezultatów sprzedaży wypowiedział się właściciel i prezes Shark Agency, Maciej Akimow - Wyniki niektórych klubów są rozczarowujące. Wpływ na to ma oczywiście wiele czynników tj. wyniki drużyny czy ogólny potencjał sprzedażowy danego zespołu. Niestety w branży sportowej za mało mówi się o problemach z którymi muszą zmagać się same kluby. Z uwagi na małe wolumeny sprzedaży, współpraca z polskimi klubami dla dostawców nie są priorytetowe. Zdarza się, że jakość oferowanego towaru lub w ogóle jego dostępność są nie do zaakceptowania. Dla klubów powinna być to przesłanka, że warto zabezpieczać się przed niektórymi zdarzeniami na poziomie umowy. Kluby i jej prezesi mają do tego prawo i na zachodzie jest to standardem.

Kluby PKO BP Ekstraklasy mają bez wątpienia spore pole do poprawy. Dotyczy to zarówno relacji ze sponsorami technicznymi, jak również promocji sprzedaży koszulek w swoich oficjalnych mediach.


Więcej: https://www.sportmarketing.pl/artykuly/42734/ile-koszulek-sprzedaja-kluby-ekstraklasy/

Wojciech Gancarz

 

t

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama