Reklama
Reklama

12 mln zł na promocyjne zwiedzanie od samorządu Mazowsza

Aż 12 mln zł samorząd województwa planuje przeznaczyć w tym roku na program Kulturalna szkoła na Mazowszu. To dwa razy więcej niż w ubiegłym roku, co oznacza dwa razy więcej młodych ludzi w marszałkowskich instytucjach kultury! Szkoły mogą już zgłaszać uczniów do udziału w tegorocznej edycji programu. Szczegóły, w tym formularze zgłoszeniowe znajdują się na mazovia.pl.

Pomysłodawcą wstępu za złotówkę do mazowieckich instytucji kultury jest przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Ludwik Rakowski, który również w tym roku zachęca młodych mieszkańców Mazowsza do udziału w programie – Wciąż jest wiele miejsc do odkrycia. Mazowieckie instytucje kultury rozwijają i zmieniają swoje oferty. Pojawiają się nowe wystawy czy spektakle. Jestem przekonany, że i w tym roku uczniowie znajdą coś dla siebie i na pewno nie będą się nudzić.

 

Pod koniec grudnia zarząd województwa mazowieckiego podjął decyzję o uruchomieniu kolejnej edycji programu Kulturalna szkoła na Mazowszu. Tegoroczny budżet to aż 12 mln zł. Przypominamy, że w ramach programu uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych mają szansę zwiedzać marszałkowskie muzea, ale też brać udział np. w koncertach, spektaklach czy lekcjach muzealnych za symboliczną złotówkę.

 

Od maja 2022 r. aż 120 tys. dzieci odwiedziło za złotówkę marszałkowskie muzea i teatry. Ten wynik pozytywnie zaskoczył władze regionu, na co zwraca uwagę wicemarszałek Wiesław Raboszuk. – W zasadzie nie mamy wyboru! To uczniowie, tak licznie odwiedzający nasze instytucje kultury, zdecydowali o tym, że program będzie kontynuowany. I to niejako podwójnie, gdyż w tym roku na ten cel z budżetu Mazowsza przeznaczamy aż 12 mln zł. 

 

By móc skorzystać z „promocyjnej” ceny szkoła, powinna wysłać zgłoszenie o chęci udziału do wybranej przez siebie instytucji kultury. Formularz zgłoszenia jest dostępny na stronie www.mazovia.pl oraz na stronach instytucji kultury. W programie bierze udział 28 placówek. Będzie realizowany do końca roku.

 

W ubiegłym roku największą popularnością cieszyły się marszałkowskie teatry. Spektakle w warszawskim Teatrze Polskim obejrzało ponad 15 tys. uczniów. Blisko 14 tys. młodych widzów odwiedziło płocki Teatr Dramatyczny. Ponad 10 tys. uczniów wybrało się do Otrębus, po to, by podziwiać występy zespołu Mazowsza, ale też zwiedzać otwarte niedawno Centrum Folkloru Polskiego „Karolin”. 7,7 tys. uczniów wybrało ofertę Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury. Wśród stołecznych instytucji dużym zainteresowaniem szkół cieszyły się także Muzeum Sportu i Turystyki czy Państwowe Muzeum Etnograficzne.

 

Zwiększone zainteresowanie odnotowały również m.in. Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu (5,7 tys. uczniów), Muzeum Wsi Radomskiej (3,7 tys. uczniów), Muzeum Romantyzmu w Opinogórze (4 tys. uczniów) czy radomska „Elektrownia” (8,6 tys. uczniów).

 

Lista instytucji biorących udział w programie znajduje się na stronie: www.mazovia.pl.

 

 

Marta Milewska

Rzeczniczka Prasowa

Biuro Prasowe, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama