Reklama
Reklama

Poznaliśmy termin V edycji najważniejszego wydarzenia dla Skarbników Jednostek Samorządu Terytorialnego

V Krajowy Kongres Forów Skarbników odbędzie się 10 – 11 maja 2023 r. w Warszawie. Głównym organizatorem wydarzenia jest Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego oraz Krajowa Rada Forów Skarbników. Hasło tegorocznego Kongresu to: Współpraca odpowiedzią na stale występujące zmiany i zjawiska kryzysów.

Kongres to najważniejsze wydarzenie dla Skarbników Gmin, Miast, Powiatów i Województw. Wiadomo już, że w programie V Krajowego Kongresu Forów Skarbników - jak co roku - poruszane będą najważniejsze tematy z zakresu finansów publicznych, uwzględniające różne perspektywy w zmiennym, trudnym dla samorządu terytorialnego otoczeniu. Te zmienne to nadal odłożone w czasie skutki pandemii, które łączą się m.in. z kryzysem energetyczno-surowcowym oraz wysoką inflacją. Te wszystkie obszary bardzo mocno wpływają na stan finansów publicznych w sektorze samorządowym. W roku wyborczym jeszcze bardziej aktualne pozostaje pytanie, jak zreformować system finansowania samorządów, i jak będzie on wyglądał w najbliższej przyszłości. Podczas kongresowych dyskusji będziemy szukali konkretnych odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zapewnić najważniejsze usługi dla mieszkańców przy wciąż wzrastających cenach. Gdzie szukać koniecznych oszczędności, i jak racjonalizować wydatki. Być może rozwiązaniem części problemów będzie zacieśnienie współpracy pomiędzy samymi samorządami, zapewniające zrównoważoną politykę finansową. Doskonale zdajemy sobie również sprawę z tego, że o kwestiach finansów samorządowych musimy rozmawiać z przedstawicielami władz centralnych, dlatego ponownie tak, jak w zeszłym roku nasze zaproszenia na Kongres skierujemy do przedstawicieli Rządu.

 

- Jak co roku chcemy zaproponować Skarbnikom możliwość dyskusji, spotkań z ekspertami i administracją rządową, aby wspólnie porozmawiać i zastanowić się, w jaki sposób kształtować system finansów publicznych w tak niepewnych i trudnych dla samorządu czasach - mówi Marcin Smala, Wiceprezes Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, organizator Kongresu. - Kongres to wyjątkowa przestrzeń do spotkania się przedstawicieli różnych szczebli władzy, jak również biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Nasze wydarzenie wyróżnia to, iż tworzą je praktycy, którzy na co dzień zajmują się sprawami samorządu terytorialnego. Program Kongresu powstaje jak zwykle w porozumieniu i we współpracy z samymi Skarbnikami. Dlatego już teraz zachęcamy do włączenia się w przygotowanie Kongresu - dodaje.

 

W ubiegłym roku na Kongresie gościliśmy m.in. Sebastiana Skuzę, Wiceministra Finansów oraz Prezydium Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych. Patronaty Merytoryczne otrzymaliśmy właśnie m.in. od: Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych oraz od Urzędu Zamówień Publicznych, Giełdy Papierów Wartościowych, Krajowej Reprezentacji Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, Głównego Urzędu Statystycznego czy Najwyższej Izby Kontroli, zaś wysokiej rangi przedstawiciele tych instytucji brali osobiście udział w naszym wydarzeniu. W sumie otrzymaliśmy ponad 60 patronatów od instytucji ogólnopolskich i regionalnych, w tym od marszałków, wojewodów, instytucji akademickich, związków samorządowych czy firm komercyjnych (w tym 14 partnerów środowiskowych regionalnych). Kongres Skarbników to jedyne takie wydarzenie, w którym wszystkie te środowiska mogą wymienić swoje opinie podczas merytorycznej dyskusji. Konferencję relacjonowali także przedstawiciele najważniejszych mediów branżowych (m.in. Portal Samorządowy, Gazeta Samorządu i Administracji, PAP Samorząd) oraz regionalnych. W ubiegłym roku uczestnicy Kongresu - prawie 400 osób, przede wszystkim Skarbnicy JST - mogli wysłuchać łącznie prawie 50 ekspertów, którzy wzięli udział w ponad 20 panelach, dyskusjach i debatach. Kongres zakończyliśmy apelem o systemowe zmiany w finansowaniu JST.

 

Już teraz serdecznie zapraszamy wszystkich Państwa do udziału i współtworzenia największego wydarzenia dedykowanego Skarbnikom! Zapraszamy zarówno naszych stałych gości, jak i tych którzy jeszcze nie brali udziału w naszym spotkaniu. Kongres to wydarzenie, które tworzymy z pasją i zaangażowaniem. Do zobaczenia w maju w Warszawie!

 

Marta Strzelecka-Saternus

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej

Centrum Szkoleniowe w Łodzi

 

20220510 img 6900 rsibiza 1 1030x687

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama