Reklama
Reklama

Już 17 mln osób korzysta z Internetowego Konta Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta w niecałe 4 lata od uruchomienia zyskało już 17 mln użytkowników. To bezpieczny i wygodny sposób, by otrzymać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić historię leczenia, wybrać lekarza czy złożyć zamówienie na EKUZ.

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatny portal Ministerstwa Zdrowia. Ma już prawie 4 lata. Niedługo będzie obchodzić swoje kolejne urodziny, bo zostało uruchomione w maju 2019 r. Przez ten czas udało mu się przekonać do siebie ponad 17 mln użytkowników. Co więcej, z badania „e-Usługi w ochronie zdrowia”, przeprowadzonego w listopadzie 2022 przez fundację My Pacjenci, wynika, że IKP zna już 94% Polaków. Warte podkreślenia jest to, że blisko 81% osób ocenia je w badaniu dobrze oraz bardzo dobrze.

Garść statystyk

IKP posiada już ponad 44% populacji w Polsce. Jest bardziej popularne wśród kobiet, bo ich udział w założonych kontach to prawie 53%. Najwięcej kont aktywowały osoby w wieku 35-44 lata. Dla tej grupy liczba kont to aż 3,34 mln. Najaktywniejszym regionem jeśli chodzi o powszechność posiadania Internetowego Konta Pacjenta jest województwo mazowieckie. Aktywowano tutaj ponad 2,7 mln kont, co daje prawie 50% osób używających IKP względem populacji tego regionu.

Internetowe Konto Pacjenta to:

  • ponad 250 mln wystawionych e-recept
  • blisko 119 mln wystawionych e-skierowań
  • 103,6 mln elektronicznych dokumentów medycznych
  • 515,6 mln zgłoszonych zdarzeń medycznych.

Internetowe Konto Pacjenta ma każdy, kto ma PESEL. Wystarczy tylko się zalogować i można już zacząć korzystać.

Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta (IKP) można załatwić wiele spraw związanych ze zdrowiem. Zrobisz to:

  • szybko
  • wygodnie
  • bezpiecznie
  • bez wychodzenia z domu.

Znajdziesz na nim m.in.:

  • e-recepty (z informacją o refundacji i sposobie ich dawkowania oraz możliwością zamawiania e-recept na leki, które stale bierzesz)
  • e-skierowania (na leczenie specjalistyczne, badania, do sanatorium)
  • e-zwolnienia
  • informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)
  • listę Twoich wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ
  • formularz zmiany lekarza/pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej
  • wniosek o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • historię
  • historię Twoich wizyt w przychodni/u lekarza oraz innych zdarzeń medycznych, również finansowanych prywatnie
  • elektroniczną dokumentację medyczną (EDM) np. wyniki badań np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie.
  • Unijny Certyfikat COVID (UCC).
  • informację o wysokości opłaconych składek.

Jako rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, masz dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta. Możesz upoważnić kogoś do wglądu do konta lub odebrania i zrealizowania Twojej e-recepty.

Dowiedz się więcej na temat Internetowego Konta Pacjenta: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

 

Piotr Olewiński

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama