Reklama
Reklama

Praca w obsłudze klienta – czy to perspektywistyczna droga rozwoju dla osób na początku kariery zawodowej?

Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, często mają problem ze znalezieniem miejsca pracy. Nie ma co ukrywać – w poszukiwaniu zatrudnienia sporą przeszkodą może okazać się brak doświadczenia. Duża część nowicjuszy na rynku pracy decyduje się na pracę w obsłudze klienta. Czy jest to praca, która w dalszej perspektywie może okazać się satysfakcjonująca i dawać możliwości rozwoju?

Jakie formy może przybierać obsługa klienta?

Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pracą zawodową, często trafiają na oferty związane z pracą w obsłudze klienta. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że może ona przybierać najróżniejsze formy.

W dużym skrócie mówiąc, praca w obsłudze klienta związana jest z pośrednim bądź też bezpośrednim kontaktem z klientami. Przykładowe stanowiska, które spełniają te kryteria, to między innymi sprzedawca, kasjer, konsultant telefoniczny, handlowiec, doradca, recepcjonista, czy też kelner.

Jak widać, zakres zawodów, który związany są z obsługą klienta, jest bardzo szeroki i zróżnicowany. Różnią się od siebie nie tylko pod względem nazwy, ale także kompetencji i umiejętności wymaganych do ich wykonywania. Łączy je jedno – konieczność kontaktu z klientem, przekazywania określonych informacji oraz przekonywania do podjęcia pewnych działań.

Praca w obsłudze klienta – perspektywy zatrudnienia

Pomimo tego że początki kariery zawodowej w obsłudze klienta bywają bardzo trudne i, nie ma co ukrywać – rzadko są związane z bardzo dobrymi zarobkami już na starcie, praca ta wiąże się z bardzo atrakcyjnymi możliwościami rozwoju. Osoba, która sprawdza się na swoim stanowisku, w krótkim czasie może osiągnąć kolejne szczeble w drabinie kariery, kończąc na przykład jako specjalista do spraw obsługi klienta.

Z racji tego, że niektóre osoby na początku swojej kariery zawodowej pracę w obsłudze klienta traktują jedynie jako okres przejściowy, w zawodzie tym panuje dość duża rotacja, co ułatwia innym kandydatom do pracy znalezienie zatrudnienia. Atrakcyjne oferty pracy znaleźć można między innymi na GoWork.pl.

Jakie umiejętności trzeba posiadać, żeby pracować w obsłudze klienta?

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jakość obsługi klienta ma bardzo duże znaczenie dla funkcjonowania większości biznesów. Niezadowolony klient to dla firmy bardzo duża strata. Dlatego pracodawcy kładą nacisk na to, by na stanowiskach wymagających obsługi klienta zatrudniać wyłącznie osoby o odpowiednich kompetencjach i umiejętnościach.

Czym powinna wyróżniać się osoba, która chce pracować w obsłudze klienta? Otóż, powinny charakteryzować ją między innymi:

  • cierpliwość – klienci bywają naprawdę różni i nie wszyscy są skorzy do pokojowego rozwiązywania problemów. Dlatego pracownik punktu obsługi klienta musi posiadać niewyczerpane pokłady cierpliwości,
  • elastyczność – klienci obierają różne sposoby komunikacji – zadaniem osoby zatrudnionej w obsłudze klienta jest dopasowanie się do nich,
  • dyspozycyjność– w obsłudze klienta nocne dyżury, praca w weekendy i wieczorami nie jest niczym dziwnym. Z racji tego, że klienci potrzebują wsparcia o każdej porze dnia i nocy, obsługa klienta często funkcjonuje także w niestandardowych godzinach pracy,
  • chęci niesienia pomocy – jest to bardzo ważna cecha. Pracownik, który naprawdę stara się pomóc klientowi, jest dla pracodawcy wręcz bezcenny.

Nie podlega żadnej dyskusji, że osoba chętna do pracy w obsłudze klienta powinna posiadać zdolności komunikacyjne i interpersonalne na najwyższym poziomie. Osoby nieśmiałe, nieodporne na stres i niepotrafiące nawiązywać kontaktów z klientami, mogą mieć trudności w osiąganiu pożądanych wyników.

Dla współczesnych pracodawców liczy się również to, czy potencjalny pracownik potrafi obsługiwać narzędzia CRM. Ułatwiają zarządzanie relacjami z klientami, co znacznie usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstwa i pozytywnie wpływa na organizację działu obsługi klienta.

Jak widać, praca w obsłudze klienta bywa bardzo trudnym i wymagającym zajęciem. Niemniej jednak wciąż podejmuje ją wiele osób spragnionych atrakcyjnych zarobków i szerokich możliwości rozwoju zawodowego.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ogłoszenia
Stacja Paliw Orlen Stacja Paliw Orlen STANOWISKO PRACY – KASJER, OBSŁUGA KLIENTA Franczyzowa Stacja PKN Orlen S.A. nr. 7496, Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo, tel.: 795 119 093. KORZYŚCI Aby zatrudniać najlepszych pracowników, musimy stworzyć im najlepsze warunki pracy. Dlatego podejmując pracę w Petrokan Polska, która jest oficjalnym przedstawicielem PKN Orlen możesz liczyć na: STABILNE ZATRUDNIENIE Stabilność zatrudnienia w Grupie Petrokan to dużo więcej niż tylko umowa o pracę. Nasza grupa dynamicznie się rozwija, pomimo trudnych warunków ekonomicznych. Wielu z naszych pracowników jest z nami od dawna. Wielu rozwija się na różnych płaszczyznach zmieniając działy w firmie - rozwój naszych pracowników i ich poczucie bezpieczeństwa są dla nas najważniejsze. MOŻLIWOŚCI ROZWOJU Kluczowym kapitałem Grupy Petrokan są zatrudnieni w niej ludzie, dlatego inwestujemy w kształcenie naszych pracowników i wspieramy ich w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Blisko 90% naszych obecnych menedżerów objęło stanowiska w wyniku awansów wewnętrznych. Doceniamy zaangażowanych pracowników, oferując możliwość obejmowania kolejnych stanowisk w strukturze organizacyjnej. Przygotowujemy szereg szkoleń, prezentacji itp. Wkładamy wraz z PKN Orlen wiele wysiłku w odpowiedni dobór i organizację szkoleń oraz we wdrożenie zdobytych umiejętności w codzienną pracę. PROGRAM RABATOWY Podejmując zatrudnienie w naszej firmie otrzymasz dodatkowy upust na zakup paliwa. KONKURENCYJNE WYNAGRODZENIE Na wybranych stanowiskach masz szansę otrzymywać premie uzależnione od wyników Twojej pracy. OPIS STANOWISKA • profesjonalna obsługa Klienta • doradztwo w zakresie doboru oferowanych przez nas produktów • doradztwo w zakresie promocji oraz programów lojalnościowych • budowanie długofalowych relacji z Klientem • dbanie o szerokorozumianą estetykę stacji paliw MILE WIDZIANE: • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta • łatwość nawiązywania kontaktów oraz budowania relacji z klientem • optymizm, rzetelność i zaangażowanie w pracę • wysoka kultura osobista i punktualność OFERUJEMY: • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (pełny etat) • atrakcyjne wynagrodzenie i benefity dodatkowe • możliwość rozwoju zawodowego • przyjazną atmosferę w pracy REKRUTACJA: CV ze zdjęciem proszę przesyłać na adres mailowy: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania tylko na wybrane oferty) lub zapraszamy osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, na Stację Paliw PKN Orlen w Zakrzewo Parcele 36, 87-821 Baruchowo Prosimy o dopisanie w CV następujących klauzul: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dn. 29.08.97 roku (Dz. Ust Nr 133 poz. 883).” oraz „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Petrokan Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku przy ul. Al. Chopina 2/4, a zawartych w CV na potrzeby obecnego oraz przyszłych procesów rekrutacji“.
NAJPOPULARNIEJSZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama